Kurumsal > Tarihçe
  • Hakkımızda
  • Tarihçe
  • İlkler
  • İnsan Kaynakları
  • Çevre Politikamız
  • Kalite Politikamız
  • BMC’NİN TARİHÇESİ VE KİLOMETRE TAŞLARI

    1964 12 Mayıs BMC Kuruldu.

    1966 TM Serisi Kamyonlarla İlk Üretim Başlandı.

    1967 Traktör Üretimine Başlandı.

    1970 TM 25 Serisi İle İlk Hafif Ticari Araç Üretimi Gerçekleştirildi.

    1973 Türkiye’nin İlk Otomotiv Dökümhanesi BMC Bünyesinde Kuruldu.

    1974 İlk 4×4 Araç Üretildi.

    1975 İlk Dizel Motor Üretildi.

    1976 Otomotiv Endüstrisi’ndeki İlk Çıraklık Eğitim Merkezi BMC Bünyesinde Açıldı.

    1983 BMC Orijinal Yedek Parçalarını Pazarlamaya Yönelik Olarak Otomotiv Mamulleri Pazarlama A.Ş. (Ompaş) Kuruldu.

    1984 İlk Turbo Motorlu Ticari Araç Olan Yavuz Serisi Kamyonlar Üretildi.

    1986 Fatih Serisi Kamyonların Üretimine Başlandı ve Cummins Engine Company ile Lisans Anlaşması Yapıldı.

    1988 Levend Serisi Minibüs Üretildi.

    1989 BMC Çukurova Holding’in Yönetimine Geçti.

    1990 Md Serisi Hafif Ticari Araçların Üretimine Başlandı.

    1991 Tesislerde Modernizasyon Yapıldı ve Doğanlar Otobüs Fabrikası Devreye Girdi.

    1991 Btr-60 (8×8) Tekerlekli Zırhlı Araçların Modernizasyonu Yapıldı.

    1992 İlk Defa Bir Türk Firması, Pilotluğunu Renç Koçibey’in Yaptığı (6×6) Özel Bir Kamyonla Paris Dakar Rallisi’ne Katıldı.

    1993 Belde Serisi Otobüsler Üretildi.

    1995 İlk Defa Bir Türk Otomotiv Şirketi ISO 9001 Kalite Belgesi Aldı.

    1995 Yurt Dışında Lisanslı Üretime Başlandı. (Kenya ve Malezya’da BMC Lisansı İle Üretim)

    1996 Sınai Mülkiyeti Bir Türk Firmasına Ait İlk Kamyon Olan Profesyonel Serisi Üretildi.

    1996 İlk Defa Bir Türk Otomotiv Firması Uluslararası IAA, Hannover Fuarı’na Katıldı.

    1997 Türkiye’de İlk Defa Bir Otomotiv Firması Geleneksel Hale Gelen “Ulusal Fotoğraf Yarışması” Düzenledi.

    1997 “Nato Gizli” Gizlilik Dereceli Tesis Güvenlik Belgesi Alındı.

    1997 Milli Savunma Bakanlığı Kuruluş Üretim İzin Belgesi Alındı.

    1997 Milli Savunma Bakanlığı AGAP 110 Endüstriyel Kalite Güvence Seviye Belgesi Alındı.

    1998 BMC Avrupa’ya İhracat Yapan İlk Türk Ticari Araç Üreticisi Oldu.

    1999 Askeri Araç Üretimine Başlandı. Özel Projeler; Savunma Sanayi İçin Taktik Araçlar ve Lojistik Destek Araçları, Kamu Hizmetleri İçin Özel Araç Üretimi.

    1999 İngiltere’ye ERF Markasıyla Profesyonel Kabinli Kamyon İhracatına Başlandı.

    2000 Otobüs ve Kamyonda Tüm Dünyaya İhracat Hamlesi Başladı.

    2001 İlk 9 Metrelik Arkadan Motorlu Küçük Otobüs Probus Üretildi.

    2004 Sınai Mülkiyeti Bir Türk Firmasına Ait İlk Hafif Ticari Araç Olan Megastar Üretildi.

    2006 Ompaş, BMC Bünyesine Katıldı.

    2007 Yeni Profesyonel Uzun Yol Serisi Piyasaya Çıktı.

    2007 TÜV Kalite Sistem Belgesi Alındı.

    2007 Çevreye Duyarlı İlk Doğal Gazlı Otobüs Üretimi Gerçekleştirildi.

    2008 İlk Tam Alçak Tabanlı Procity Serisi Solo Ve Körüklü Otobüs Üretimine Başlandı.

    2008 Turquality Programına Katılım Sağlandı.

    2008 Savunma Sanayi Müsteşarlığı’nın Yürütmekte Olduğu “Taktik Tekerlekli Araç Projesi” Kapsamında 1859 Araçlık Tekerlekli Zırhlı Araç ve Taktik Tekerlekli Araç İhalesi Kazanıldı ve Sözleşme İmzalandı.

    2009 Ar-Ge Merkezi Kuruldu.

    2014 BMC Otomotiv Sanayi Ve Ticaret A.Ş. Dünya Markası Olma Yolunda Yenilenen Hedeflerine Doğru Hızla İlerlemektedir.