Türkiye’deki ilk dökümhane, ilk dizel motor üretimi, ilk çıraklık eğitim merkezi, ilk turbo motorlu araç, ilk yerli hafif ticari araç, ilk çevreye duyarlı doğal gazlı otobüs, ilk tam alçak tabanlı otobüs ve ilk yerli taktik tekerlekli zırhlı araç üretimi gibi sektöre yön veren ilkleri gerçekleştiren BMC’nin başarılarının en önemli motivasyon kaynağı Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün koymuş olduğu çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşma hedefi ve ülkesine duyduğu sonsuz güven ve sorumluluktur.
1966
Leyland ismiyle TM Serisi kamyonlarla ilk üretim başladı.
1975
Türkiye’de ilk dizel motor üretimi gerçekleştirildi.
1996
Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait, %100 yerli ilk kamyon “PROFESYONEL SERİSİ” üretildi.
1999
Askeri araç üretimine başlandı.
2007
Çevreye duyarlı ilk doğal gazlı otobüs üretimi gerçekleştirildi.
2009
“KİRPİ” ismiyle mayına karşı korumalı zırhlı araç üretimine başlandı.
2019
Yerli ve Milli ilk Tank Taşıyıcı Araç üretimine başlandı. 8 ay içerisinde 72 adet üretilerek Türk Silahlı Kuvvetleri’ne teslim edildi.
2019
İlk yerli ve milli motor prototipi çalıştırıldı.
2019
TULGA ailesi Türkiye’nin ilk yerli ve milli SUV aracıyla büyümeye devam etti.
2019
BMC dünyanın en büyük ilk 100 savunma sanayi firması arasına giren ilk ve tek Türk Kara Araçları üreticisi oldu.
1973
Türkiye’nin ilk otomotiv dökümhanesi BMC bünyesinde kuruldu.
1976
Ege Bölgesi’ndeki ilk Çıraklık Eğitim Merkezi BMC bünyesinde açıldı.
1998
BMC Avrupa’ya ihracat yapan ilk Türk ticari araç üreticisi oldu.
2004
Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait ilk hafif ticari araç olan “MEGASTAR” üretildi.
2008
%100 Yerli üretim ilk tam alçak tabanlı solo ve körüklü otobüs serisi ‘’PROCITY’’ üretimine başlandı.
2017
İlk yerli ve milli apron otobüsü “NEOPORT” üretildi.
2019
İlk yerli ve milli apron aracı NEOPORT’un seri üretiminde başlandı. Apron kullanımına özel NEOCITY 8,5 m VIP üretildi.
2019
Türkiye’nin ilk yerli ve milli pikap aracı TULGA tanıtıldı.
2019
İlklerin markası BMC’nin yeni nesil araç sayısı 107’ye ulaştı. Kuruluşundan itibaren toplam araç ve motor üretimi 300 bin adedi geçti.
2023
BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. dünya markası olma yolunda yenilenen hedeflerine doğru hızla ilerliyor.
1966
Leyland ismiyle TM Serisi kamyonlarla ilk üretim başladı.
1973
Türkiye’nin ilk otomotiv dökümhanesi BMC bünyesinde kuruldu.
1975
Türkiye’de ilk dizel motor üretimi gerçekleştirildi.
1976
Ege Bölgesi’ndeki ilk Çıraklık Eğitim Merkezi BMC bünyesinde açıldı.
1996
Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait, %100 yerli ilk kamyon “Profesyonel Serisi” üretildi.
1998
BMC Avrupa’ya ihracat yapan ilk Türk ticari araç üreticisi oldu.
1999
Askeri araç üretimine başlandı.
2004
Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait ilk hafif ticari araç olan “Megastar” üretildi.
2007
Çevreye duyarlı ilk doğal gazlı otobüs üretimi gerçekleştirildi.
2008
%100 yerli üretim ilk tam alçak tabanlı solo ve körüklü otobüs serisi "Procity" üretimine başlandı.
2009
“Kirpi” ismiyle mayına karşı korumalı zırhlı araç üretimine başlandı.
2017
İlk yerli ve milli apron otobüsü “Neoport” üretildi.
2019
BMC Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. dünya markası olma yolunda yenilenen hedeflerine doğru hızla ilerliyor.