Tarihçemiz ve Kilometre Taşlarımız

Türkiye’nin en büyük ticari ve askeri araç üreticilerinden biri olan BMC, 1964 yılında İzmir’de kuruldu. Kuruluşundan günümüze bir çok başarıya imza atan BMC’nin tarihi başarılarla dolu.

BMC Kuruldu.

Türkiye’nin ilk Otomotiv Dökümhanesi BMC bünyesinde kuruldu.

Ege Bölgesi’ndeki İlk Çıraklık Eğitim Merkezi BMC bünyesinde açıldı.

MD Serisi hafif ticari araç üretimine başlandı.

İlk defa bir Türk firması, Renç Koçibey’in pilotluğunu yaptığı (6×6) özel bir kamyonla Paris Dakar Rallisi’ne katıldı.

Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait, %100 yerli ilk kamyon “Profesyonel Serisi” üretildi.

Askeri araç üretimine başlandı.

Çevreye duyarlı İlk doğal gazlı otobüs üretimi gerçekleştirildi.

BMC Ar-Ge Merkezi kuruldu.

Mayına Karşı Korumalı Zırhlı Araçlar Amazon ve Vuran’ın üretilmesiyle Savunma Sanayi Araçları ürün grubu genişletildi.

Ar-Ge Merkezi Projeleri kapsamında, Savunma Sanayi ürün gruplarını farklılaştırmaya yönelik Tübitak ve Aselsan ile işbirlikleri başlatıldı.

Leyland ismiyle TM Serisi kamyonlarla ilk üretim başladı.

Türkiye’de ilk dizel motor üretimi gerçekleştirildi.

İlk turbo motorlu araçlar Fatih Serisi kamyonların üretimine başlandı ve Cummins Engine Company ile lisans anlaşması imzalandı.

Doğanlar Otobüs Fabrikası devreye alındı.

İlk defa bir Türk otomotiv şirketi ISO 9001 Kalite Belgesi aldı.

BMC Avrupa’ya ihracat yapan ilk Türk ticari araç üreticisi oldu.

Fikri ve sınai mülkiyeti bir türk firmasına ait ilk hafif ticari araç olan “Megastar” üretildi.

%100 yerli üretim ilk tam alçak tabanlı solo ve körüklü otobüs serisi Procity üretimine başlandı.

“Kirpi” ismiyle Mayına Karşı Korumalı Zırhlı Araç üretimine başlandı.

Sakarya, Karasu’da “Sakarya Üretim Tesisleri"nin temeli atıldı.

Yeni nesil otobüs serileri "Neocity" ve "Neoport" üretildi. Neocity 8,5M Dizel Otobüs en iyi tasarım ödülünü kazandı.

1964

BMC Kuruldu.

1966

Leyland ismiyle TM Serisi kamyonlarla ilk üretim başladı.

1973

Türkiye’nin ilk Otomotiv Dökümhanesi BMC bünyesinde kuruldu.

1975

Türkiye’de ilk dizel motor üretimi gerçekleştirildi.

1976

Ege Bölgesi’ndeki İlk Çıraklık Eğitim Merkezi BMC bünyesinde açıldı.

1986

İlk turbo motorlu araçlar Fatih Serisi kamyonların üretimine başlandı ve Cummins Engine Company ile lisans anlaşması imzalandı.

1990

MD Serisi hafif ticari araç üretimine başlandı.

1991

Doğanlar Otobüs Fabrikası devreye alındı.

1992

İlk defa bir Türk firması, Renç Koçibey’in pilotluğunu yaptığı (6×6) özel bir kamyonla Paris Dakar Rallisi’ne katıldı.

1995

İlk defa bir Türk otomotiv şirketi ISO 9001 Kalite Belgesi aldı.

1996

Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait, %100 yerli ilk kamyon “Profesyonel Serisi” üretildi.

1998

BMC Avrupa’ya ihracat yapan ilk Türk ticari araç üreticisi oldu.

1999

Askeri araç üretimine başlandı.

2004

Fikri ve sınai mülkiyeti bir türk firmasına ait ilk hafif ticari araç olan “Megastar” üretildi.

2007

Çevreye duyarlı İlk doğal gazlı otobüs üretimi gerçekleştirildi.

2008

%100 yerli üretim ilk tam alçak tabanlı solo ve körüklü otobüs serisi Procity üretimine başlandı.

2009

BMC Ar-Ge Merkezi kuruldu.

2009

“Kirpi” ismiyle Mayına Karşı Korumalı Zırhlı Araç üretimine başlandı.

2015

Mayına Karşı Korumalı Zırhlı Araçlar Amazon ve Vuran’ın üretilmesiyle Savunma Sanayi Araçları ürün grubu genişletildi.

2016

Sakarya, Karasu’da “Sakarya Üretim Tesisleri"nin temeli atıldı.

2016

Ar-Ge Merkezi Projeleri kapsamında, Savunma Sanayi ürün gruplarını farklılaştırmaya yönelik Tübitak ve Aselsan ile işbirlikleri başlatıldı.

2018

Yeni nesil otobüs serileri "Neocity" ve "Neoport" üretildi. Neocity 8,5M Dizel Otobüs en iyi tasarım ödülünü kazandı.