KİLOMETRE TAŞLARIMIZ

Kuruluşunun 60. yılını gururla kutlayan, kuruluşundan günümüze birçok başarıya imza atan ve dünya markası olma yolunda yenilenen hedeflerine hızla ilerleyen Türkiye’nin en büyük ticari ve askeri araç üreticilerinden BMC’nin tarihi başarılarla doludur.

BMC kuruldu.

Türkiye’nin ilk Otomotiv Dökümhanesi BMC bünyesinde kuruldu.

Ege Bölgesi’ndeki ilk Çıraklık Eğitim Merkezi BMC bünyesinde açıldı.

MD Serisi hafif ticari araç üretimine başlandı.

İlk defa bir Türk firması, Renç Koçibey’in pilotluğunu yaptığı (6×6) özel bir kamyonla Paris Dakar Rallisi’ne katıldı.

Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait, %100 yerli ilk kamyon “PROFESYONEL SERİSİ” üretildi.

Askeri araç üretimine başlandı.

Çevreye duyarlı ilk doğal gazlı otobüs üretimi gerçekleştirildi.

BMC AR-GE Merkezi kuruldu.

Mayına Karşı Korumalı Zırhlı Araçlar

Yeni nesil otobüs serileri ‘’NEOCITY’’ ve ‘’NEOPORT’’ üretildi. BUSWORLD Fuarı'nda NEOCITY 8,5 M DİZEL otobüs en iyi tasarım ödülünü kazandı.

TUĞRA Yeni Nesil Kamyon ve Çekici Ailesi'nin dünya lansmanı IAA Hannover Fuarı'nda yapıldı.

Modernize edilen BMC İzmir Pınarbaşı Tesisleri açıldı.

Yerli ve milli Ana Muharebe Tankı ALTAY için seri üretim sözleşmesi imzalandı.

BMC'nin yeni kahramanı ALTUĞ 8x8 üretildi. IDEF'21 sırasında dünya lansmanı gerçekleştirilen ALTUĞ 8x8'in Zırhlı Personel Taşıyıcı (ZPT) ve Zırhlı Muharebe Aracı (ZMA) olmak üzere 2 farklı konfigürasyonu bulunmaktadır.

Leyland ismiyle TM Serisi kamyonlarla ilk üretim başladı.

Türkiye’de ilk dizel motor üretimi gerçekleştirildi.

İlk turbo motorlu araçlar FATİH SERİSİ kamyonların üretimine başlandı ve Cummins Engine Company ile lisans anlaşması imzalandı.

Doğanlar Otobüs Fabrikası devreye alındı.

İlk defa bir Türk otomotiv şirketi ISO 9001 Kalite Belgesi aldı.

BMC Avrupa’ya ihracat yapan ilk Türk ticari araç üreticisi oldu.

Fikri ve sınai mülkiyeti bir Türk firmasına ait ilk hafif ticari araç olan “MEGASTAR” üretildi.

%100 Yerli üretim ilk tam alçak tabanlı solo ve körüklü otobüs serisi ‘’PROCITY’’ üretimine başlandı.

“KİRPİ” ismiyle Mayına Karşı Korumalı Zırhlı Araç üretimine başlandı.

AR-GE Merkezi Projeleri kapsamında, savunma sanayi ürün gruplarını farklılaştırmaya yönelik Tübitak ve Aselsan ile iş birlikleri başlatıldı.

Türkiye'nin yerli ve milli motorunu üretmek için BMC POWER kuruldu.

Mayına Karşı Korumalı Araç sınıfında sağladığı üstün koruma performansı ile efsaneleşen KİRPİ'nin yenilenen versiyonu KİRPİ II üretildi.

TUĞRA kamyon ve çekicileri seri üretimine başlandı.

Tank ve yeni nesil araçlar projeleri için BMC SAVUNMA kuruldu. Sakarya Arifiye Tesisleri'nde paletli ve yeni nesil araçların üretimi için çalışmalar başlatıldı.